محله ی رنگارنگ بوکاپ
 
درباره وبلاگ


پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه
آخرین مطالب
پيوندها
  • بلکس آپ
  • برترین ها
  • بیتوته
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه و آدرس persiangroup1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
مجله گردشگری پرشین
برگزارکننده جشن ها و گردهمایی های ایرانیان در ترکیه متخصص در برپایی دیسکوهای هفتگی در سراسر ترکیه تور کاپادوکیا ( اورگوپ ، گورمه ، بالن سواری ، سافاری) پکیج فول




ساکنین محله بوکاپ در واقع اخلاف برده هایی هستند که در قرن های ۱۶ و ۱۷ توسط هلندی ها از کشورهای مالزی، اندونزی، سریلانکا، هند و چند کشور آفریقایی به این ناحیه آورده شدند. برده ها هرچند همگی اهل مالزی نبودند اما به طور کلی مالایی های کیپ نامیده می شدند. هنگامی که بریتانیا در سال ۱۷۹۵ کیپ تاون را از هلند پس گرفت تغییرات مثبتی در این ناحیه صورت گرفت. این تغییرات در طول ۴ دهه آجل ایفا به جریان انداختن شد و تکلم است از رهایش مذاهب، لغو تجارت بردگان و در انتها واپسین و ابتدا دادن به بردگی. در ادامه در مطلب جاذبه های گردشگری آفریقا در مورد محله ی رنگارنگ بوکاپبیشتز می گوییم.

محله ی رنگارنگ بوکاپ

برده ها که از قید آزادمنشی رها شده بودند اجتماعی را در بوکاپ تشکیل دادند و به این اتساق محله بوکاپ باخانه های رنگارنگش شکل گرفت. معاصر این محله را گاهی محله مالایی ها هم می نامند.

محله بوکاپ عمدتا اجتماعی بددین است و در طول این سال ها عروسی هایی بین شهروندان جنوب شرق آسیا و برده های هند، ماداگاسکار و بومیان آفریقایی صورت محزون است. بسیاری از زنان بومی برای وصلت و طلاق با نجبا خوش کیش به اسلام گرویده اند. به این آراستگی اسلام دین غالب در محله بوکاپ شده است و ساکنین این ناحیه خود را ملحد و بهدین های کیپ می نامند.

خانه های رنگارنگ محله بوکاپ

اما چیزی که باعث شهرت جهانی محله بوکاپ شده است خانه های پرنگار این محله است. در حال نوین رسم بر این بود که تمام خانه های کیپ تاون به رنگ سفید چهره نگاری می شدند. پس از آنکه برده داری در کیپ تاون نامتداول اظهار شد، این کسان آخرالامر اجازه خرید و تملک زمین و خانه را به دست آوردند. پس شهروندان بوکاپ آهنگ گرفتند به بستگی نجات اختیار حریت فراغت و شان خانه های خود را به رنگ های شاد و زنده صورتگری کنند. به این نظم خانه های رنگی محله بوکاپ به وجود آمد و از آن زمان به همین شکل باقی ماندند. تکثر از خانواده های بوکاپ نسل هاست که در این محله خوش گذرانی می کنند و جامعه ازدحام بوکاپ به بخشی مهم از نزاکت کیپ تاون مستحیل مسخ شده است.

جاذبه های سفر به کیپ تاون

فرهنگ چند ملیتی بوکاپ در موسیقی، رقص و غذا نیز کاملا نمود پیدا می کند. غذاهای اصیل و سنتی آفریقای جنوبی مثل بردی گوجه (tomato bredie)، بابوتی (bobotie)، سوساتی (sosaties ) و کوک سیسترز (koeksisters) که در خانه های اکثر مردم آفریقای جنوبی پیدا می شود ریشه در محله مالایی های کیپ دارند.

محله ی رنگارنگ بوکاپ

البته در سال های اخیر هویت یکپارچه این محله رو به نابودی گذاشته است.بسیاری از ساکنین قدیم این محله املاک اجدادی شان را فروخته اند و کسان مالدار شدن از خارج وارد این محله شده اند. این موضوع برای کسانی که جد اندر جد در این محله ساکن بوده اند زیاد خوشایند نیست و درک می کنند که هویت و اختیار در حال از بین رفتن است. ظاهرا اگر همین روال پیش برود در سال های اخیر محله بوکاپ مکانی کاملا سایر اجنبی خواهد بود.

قدیمی ترین ساختمانی که در این محله وجود دارد در خیابان ویل (Wale Steet) قرار دارد و امروزه به موزه بوکاپدگرسانی شده است. در این موزه می توانید با سرگذشت کاملی از محله و فراز و نشیب های زندگی مردمان آشنا بشوید. در این موزه با مطبوع حببیب آشنا می شوید که بیش از ۲۰ سال است راهنمای این مسجد است و سلاله اش یک قرن است که در محله بوکاپ ساکن هستند. از طریق راهنمای صوتی که توسط مطبوع هدایت می شود می توانید سفری کوتاه به قلب محله بوکاپ داشته باشید و از زمان برده داری تا روزگار جدید را در مدت ۲۰ لطیفه مرور کنید. علاوه براین یکمین مسجد مسلمانان در آفریقای جنوبی هم در این محله قرار دارد که در دوام به طور سواسوا به آن خواهیم پرداخت.

با ۵ دقیقه پیاده روی از De Waterkant در مرکز شهر و ۲۰ دقیقه پیاده روی از V&A Waterfront می توانید به خانه های ساده بوکاپ برسید. در این محله می توانید اضافه بر قدم زدن در خیابان و بازدید از خانه های رنگارنگ و تماشایی سری به مسگت ها و مراکز متدین بزنید یا غذاهای اصیل محلی را آروین کنید و سوغاتی بخرید. همان طور که گفتیم غزارت از غذاهای نامور آفریقای جنوبی خاستنگاه اصلی شان در محله بوکاپ بوده است. به همین دلیل اگر اهل شکم گردی هستید بعد از تماشای خانه های رنگی می توانید جانانه دلی از عزا دربیاورید.

محله ی رنگارنگ بوکاپ

قدیمی ترین مسجد آفریقای جنوبی

یکی از نکات جالب در مورد محله بوکاپ این است که کهن ترین مسجد کشور در همین منطقه آفریننده شده است. ساخت «مسجد اول» (Auwal Mosque) در بلوار دراپ در سال ۱۷۹۴ آغاز شده و آن را به کهن ترین مسجد در آفریقای جنوبی دگرگونی شده است. با این حال، تنها از سال ۱۸۰۴ بود که مسلمانان اذن ورود و اجرا به کاربستن عبادی شان را در این مسجد پیدا کردند. مسجد اول در زمین های برده ای آزاد شده به نام کوریدون وان سیلون مصنوع و آفریدگار شده است. دختر این فرد زمین پدرش را وقف ساخت مسجد کرد و به این تزیین ازلی مسجد آفریقای جنوبی خلق شد. اولیه امام مجلس این مسجد فردی به نام توآن گورو بوده است. گفته می شود این فرد به دلیل اعتقادات مذهبی اش بندی و زندانی شد. او در طول حبس کل قرآن را از حفظ نوشت و به این آراستگی نسخه ای کامل از قرآن به وجود آورد. این نسخه هنوز هم در مسجد اول در معرض ملاقات عموم قرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 9 اسفند 1397برچسب:گردشگری,ترکیه,مسافرت,تور,توریسم,کنسرت,استانبول,آلانیا,, :: 20:28 ::  نويسنده : یوناتان