آشنایی با شهر لایپزیگ
 
درباره وبلاگ


پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه
آخرین مطالب
پيوندها
  • بلکس آپ
  • برترین ها
  • بیتوته
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه و آدرس persiangroup1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
مجله گردشگری پرشین
برگزارکننده جشن ها و گردهمایی های ایرانیان در ترکیه متخصص در برپایی دیسکوهای هفتگی در سراسر ترکیه تور کاپادوکیا ( اورگوپ ، گورمه ، بالن سواری ، سافاری) پکیج فول




یکی از مهمترین ملاحت و دافعه های تماشا در لایپزیگ موزه گراسی است که خود شامل سه موزه ی دیگر می شود. موزه هایی که در آن قرار متاثر اند نیز گزاره بیان از موزه آداب شناسی شناسی، موزه آلات آسودگی و موزه هنرهای کابردی می شود و گاهی با نشانی موزه ها در گراسی یا موزه جدید گراسی در بین عموم مردم مشخص و ناپیدا می شوند. بنا های کهنه و جدید تری که در موزه گراسی نیز وجود دارند به کتابخانه شهرداری نیز تحول شده اند. موزه گراسی یکی از نقاط اصلی توریسی در شهر لایپزیگاست و اغلب گردشگران سعی می کنند آن را از دست ندهند. در ادامه در مطلب جاذبه های گردشگری آلمان در مورد آشنایی با شهر لایپزیگ بیشتر صحبت می کنیم.

آشنایی با شهر لایپزیگ

ایوان شهر قدیم

ساختمانی اسطوره ای در شهر لایپزیک در ایالت زاکسن آلمان قرار دارد که به تالار شهر قدیم مشهور است و جزء بهترین جذب های گردش جهانگردی در لایپزیگ نیز محسوب می شود. این بنا در زمان های گذشته مرکز معیشت خوش گذرانی کردن بوده و در حال حاضر شامل یک موزه بزرگ می شود. این بنا در جنوب غربی عمارت ساخت شهر کهنه و جدید لایپزیگ نیز واقع شده است و زمان ساخت آن در سال ۱۹۰۵ نیز می باشد.

کلیسای سنت نیکولاس

کلیسایی به نام سنت نیکولاس به نشانی یکی از جاذبه های آفاق پویی در لایپزیگ است که از قرن ۱۲ تا به حال در این شهر قرار دارد و یکی از زیباترین جلب های این شهر می باشد. این کلیسا در قرن ۱۶ میلادی دگرگونی به کلیسایی با سبک گوتیک شد و المان هایی از سبک معماری باروک به مالوف برج نیز به آن اضافه شد. در قرن ۱۸ میلادی چند نمونه از آثار یوهان سباستین باخ در این کلیسا نیز به اجرا در آمد. کلیسای سنت نیکولاس، نامی و بی نام ترین کلیسای لایپزیگ است که در دیرین هر دوشنبه برای اعتراض به حکومت کمونیستی، محل برگزاری اعتراض سیاسی صلح آمیز بوده است. از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ میلادی با تظاهرات دوشنبه ها، شهرت ملی کلیسا تزاید یافت، زیرا کلیسای سنت نیکولاس، مرکز این راه پیمایی بود. از لحاظ گنجایش نیز، یکی از بزرگترین کلیساها در ساکسونی به حساب می آید.

کلیسای سنت توماس

کلیسای دیگر در این شهر وجود دارد که جز جلب های سیاحت در لایپزیگ است و نام آن کلیسای سنت توماساست. جالبه که بدانید در کلیسای سنت توماس هم یوهان سباستین باخ به نشانی مدیر نوا آرامش جد داشته و از سال ۱۷۲۳ میلادی تا زمان مرگش در سال ۱۷۵۰ میلادی، در آن گلاویز گرفتار به کار بوده است.

دانشگاه لایپزیگ

یکی از دیرینه ترین دانشگاه های دنیا در شهر لایپزیگ آلمان قرار دارد که این روزها از آن به نشانی یکی از ملاحت و دافعه های سفر لایپزیگ نیز یاد می شود. این دانشگاه سرگذشت ای باورنکردنی و فوق العاده ای دارد. جالبه بدانید که فراوانی از افراد نامدار دنیا در این دانشگاه تعلیمی که از جمله آن ها می توان به یوهان ولفگانگ گوته، فریدریش نیچه، ریشارد واگنر، آنگلا مرکل و وفور و کمی از برندگان جایزه‌ های عالمگیر دنیایی به ویژه اجرت نوبل در زمینه‌های شیمی، فیزیک و تنبیه نیز تمثیل کرد.

آشنایی با شهر لایپزیگ

سالن کنسرت گواندهاوس

یکی دیگر از جلب های آفاق پویی در لایپزیگ آلمان سالن کنسرت گواندهاوس است که در سال ۱۷۸۱ میلادی توسط معماری به نام یوهان کارل فریدریش آفریده شده و از آن به عنوان نخستین و انتهایی سالن کنسرت در این شهر یاد می شود. سالن دوم کنسرت گواندهاوس توسط معماری به نام مارتین گروپیوس مدل سازی شد و در سال ۱۸۸۴ میلادی نیز واگشایی و انسداد شد. این سالن نیز شامل یک سالن کنسرت اصلی و یک سالن آسودگی بود که در بمب گذاری جنگ جهانی دوم بین سال های ۱۹۴۳ و ۱۹۴۴ میلادی آتش گرفت و پاک سازی شد.

بنای خاطره نبرد ملت ها

پیش از جنگ جهانی اول در شهر لایپزیک نبردی بین نیروهای ائتلافی روسیه، پروس، اتریش و سوئد با مامومی تزار روس الکساندر اول و پرنس شوارتزِنبرگ و ارتش اروپا با مامومی ناپلئون اول درگرفت. این جنگ با حضور بیش از ۶۰۰ هزار سرباز صورت گرفت نیز به بزرگترین نبرد پیش از نبردهای های جنگ دنیوی کلی اول نیز لحاظ می شود. در این نبر ارش افرنگ شکست خورد و و ایضاً ارتش ناپلئون هم برای اولیه بار دچار شکست شد. نیروهای اتفاق برای تکمیل پیروزی‌های خود در اوائل سال بعد به فرانسه حمله کردند و به این نسق ناپلئون مجبور شد که از قدرت کناره گیری کند. پس از کناره گیری، وی در ماه می سال ۱۸۱۴ میلادی به آداک البا دفع شد. از همین برای زنده نگه مرتبط بودن این نبرد بنای یادبودی از نبرد ملت ها که تفهیم شکست ناپلئون در لایپزیگ بود نیز در این منطقه ساخته شد.

آشنایی با شهر لایپزیگ

بازار کریسمس لایپزیگ

اگر شما هم همچون حد اضافه زیاد دیگری از گردشگران تعشق مند به خرید می باشید می توانید در بازار کریسمس لایپزیگ هرچه را که نیاز دارید تهیه کنید؛ از تجهیزات یومیه خود گرفته تا تهیه سوغاتی و یادگاری از آلمان. بازار کریسمس این شهر از بزرگترین و باشکوه ترین بازارها در بکلی آلمان است که با مساحتی در حدود ۸۶۰ متر مربع و ۲۶۰ اتاقک فروش از گردشگران و خریداران پیشواز می کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 9 اسفند 1397برچسب:گردشگری,ترکیه,مسافرت,تور,توریسم,کنسرت,استانبول,آلانیا,, :: 20:17 ::  نويسنده : یوناتان