ورونا، بهشت ایتالیا
 
درباره وبلاگ


پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه
آخرین مطالب
پيوندها
  • بلکس آپ
  • برترین ها
  • بیتوته
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه و آدرس persiangroup1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
مجله گردشگری پرشین
برگزارکننده جشن ها و گردهمایی های ایرانیان در ترکیه متخصص در برپایی دیسکوهای هفتگی در سراسر ترکیه تور کاپادوکیا ( اورگوپ ، گورمه ، بالن سواری ، سافاری) پکیج فول




همانطور که در آستانه نیز اشاره کردیم، ورونا شهری در شمال ایتالیا است که در منطقه ‌ی ونتو و در کنار رود آدیگه قرار غمناک است و به این نسق اروپای مرکزی را به ایتالیا متصل می ‌کند. شهر ورونا در ایتالیا، یکی از مقاصد سیاحت پرطرفدار به شمار می ‌رود و باآنکه که صوت اطلاع آن به تعداد ‌ی دیگر شهرهایی ایتالیایی همچون رم، میلان و یا ونیز نمی ‌رسد اما، این بدان معنا نیست که این شهر هیچ وقت شهر مهمی نبوده است! در ادامه در مطلب جاذبه های گردشگری ایتالیا در مورد ورونا، بهشت ایتالیابیشتر می گوییم.

ورونا، بهشت ایتالیا

بر اساس شهود تاریخی، شهر ورونا از آن جایی که در سال ۸۹ قبل از زا به سلطه جویی روم و نو در آمده بود در آن زمان به یکی از شهرهای مهم اروپایی مستحیل مسخ شده بود. از آن خلق در شهر ورونا، آثار متجاوز زاید باقی تتمه است که به طور مثال می توانیم به آمفی ‌تئاتر رومی از این آثار به جای مانده، استعاره نماییم.

ورونا شهری است که با کوچه‌ های روستایی، میادین زیبا و رویایی و ویرانه‌ های رومی با شکوه آزاد از گذر زمان پر شده است. راجع ی ورونا جالب است بدانید که در این شهر بیشتر نقاط به رنگ صورتی است که همین زیبایی و دلربایی این شهر را دوبرابر می کند. یکی از نکات جالب دیگری که راجع ی ورونا وجود دارد این است که این شهر را شکسپر اغلب بنام کرده است!

پیاتزا دی سینیوری

از آن جایی که اصلا حتی محسوس نیست که شکسپیر به این شهر سفر کرده است اما، یکی از معروف ترین سناریو های نامور این حیثیت شهیر یعنی رمان عشق رومئو و ژولیت در این شهر رقم خورده است. این شهر آن قدر زیباست که حتی شما می ‌توانید به صورت بی ‌هدف در شهر ورونا در ایتالیا بگردید و از کلیه پرسپکتیو زیبای آن بسیار لذت ببرید و بدون واگذاردن بلیط حق الورود یک جاذبه گردی بااهمیت به یاد ماندنی تمام عیار اجرا دهید. درمورد ی ورونا، ویلیام شکسپیر نقل قولی متجاوز گمنام دارد که می ‌گوید:

ورونا، بهشت ایتالیا

شاید راست می گوید زیرا، غزارت از کسان بلندآوازه در طول سرگذشت که از این شهر گذر کرده اند نیز در مورد این که ورونا به زیبایی، حفظ سورئال و افسانه‌ ی آرزومندانه نهان می ‌شود و حس خاصی را به هر کسی منتقل می کند، با سر ویلیام شکسپیر براساس هستند. از نظر خیلی ها، شهر ورونا در تور ایتالیا به معنای وهمی و تصدیقی اضافه سحر آمیز است و دری به دنیای مرموز است. حال بیایید تا با جاذبه های مشهور این شهر ایتالیایی آشنا شویم.

خانه ی رومئو و خانه ی ژولیت

با این وجود که بسیار از رومئو و ژولیت مدح احسنت کردیم، باید اول از همه به سراغ این عاشق و معشوق برویم. خانه ی ژولیت، مشتهر ‌ترین مکان گردشگری در شهر ورونا در ایتالیا به شمار می ‌رود. این مسئله را که تشخص رومئو و ژولیت در ادبیات شکسپیر شاید کاملاً تخیلی باشند را به کنار می گذاریم و در عوض به این می پردازیم که با این وجود که ژولیت به درستی در این خانه خوش زیستن نکرده است اما بالکن نامور این خانه و مجسمه‌ ی برنز ژولیت که در حیاط این خانه قرار غمگین است، عشاق و دوستداران این شعر رمانتیک را به سمت خود جلب کرده است. شاید باورتان نشود اما مسئولین این خانه، تیمی را استخدام کرده ‌اند تا به نامه‌ های سفیر شده برای ژولیت پاسخ دهند. لقب شهر عشق که به ورونا نسبت داده می‌ شود در واقع از وجود همین خانه نشأت می‌ گیرد. جالب است بدانید که با این که خانه‌ ی رومئو (Romeo’s House) نیز هم در نزدیکی خانه ی رومئو قرار رنجیده است اما به شمار ی خانه ی ژولیت تا به الان مورد توجه واقع نشده است.

قلعه ی وکیو

خاندان اسکالیجری (Scaligeri) دستور ساخت قلعه‌ ی وکیو (Castelvecchio) را در سال ۱۳۵۴ میلادی صادر کردند تا در خلال خطرات و شورش ‌ها، شرطه آن‌ ها و اعضای بازماندگان ی آن ها باشد. این قلعه به پل اسکالیجرو(Scaliger Bridge) متصل است که در واقع برای آن ‌ها، راه فراری به حومه ‌ی شهر به حساب می ‌آمده است. برج ‌های اصلی این قلعه به چشم ‌انداز بی ‌نظیر شهر، پل و تپه ‌های حواشی دسترسی دارد. کارلو اسکارپا (Carlo Scarpa)، نگارگری برنامه ریزی اندرونی این مکان را با تبحر متجاوز بالایی دوباره سازی کرده تا به فضای قدیمی و یکپارچگی آن خدشه ‌ای وارد نشود. همچنین نقاشی‌ ها و مجسمه‌ هایی از بیزانو و تینتورتو را نیز در داخل این قلعه و در موزه ‌ی کاستل وکیو به نمودن می‌ گذارند. حیاط اصلی و زمین رژه در سمت راست قلعه‌ ی وکیو و توسعه اسکالیجر هم در سمت چپ آن قرار رنجیده که اربابان در آن زندگی می ‌کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 9 اسفند 1397برچسب:گردشگری,ترکیه,مسافرت,تور,توریسم,کنسرت,استانبول,آلانیا,, :: 14:0 ::  نويسنده : یوناتان