۱۰ جاذبه برتر گردشگری در استانبول
 
درباره وبلاگ


پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه
آخرین مطالب
پيوندها
  • بلکس آپ
  • برترین ها
  • بیتوته
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد
  • همسریابی
  • درگاه پرداخت

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه و آدرس persiangroup1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
مجله گردشگری پرشین
برگزارکننده جشن ها و گردهمایی های ایرانیان در ترکیه متخصص در برپایی دیسکوهای هفتگی در سراسر ترکیه تور کاپادوکیا ( اورگوپ ، گورمه ، بالن سواری ، سافاری) پکیج فول




استانبول شهری پوشیده شده با فرهنگ و تاریخ غنی است که ترکیب آن‌ها چیزهای هیجان انگیز زیادی را برای مسافران از سراسر جهان فراهم می‌آورد. این شهر در طول دوران نوسنگی تاسیس شده است. امروزهاستانبول شهر مدرنی است که میراث تاریخی آن مانند مساجد، قصر سلطنتی و کلیساهای بزرگ و بازار باستانی سالم باقی مانده است. بزرگترین شهر ترکیه بین شرق و غرب قرار گرفته رایحه‌ای ای از دسیسه و فریبندگی است را به تمام بازدید کنندگان ارائه می دهد. مروری می‌کنیم بر جاذبه های توریستی برتر در استانبول:

  1. برج گالاتا

برج گالاتا استانبول ترکیه

برج گالاتا (Galata Tower) دارای ۶۷ متر ارتفاع است که بر افق استانبول حمکرانی می‌کند. این برج سنگی قرون وسطایی به عنوان برج مسیح شناخته شده است. زمانی که در ۱۳۴۸ ساخته شد بلندترین ساختمان در استانبول بود که هنوز هم در استانبول می‌درخشد. این برج در طول قرن‌ها تغییر یافته است، در یک زمان به عنوان برج رصد نقطه آتش سوزی استفاده می‌شد. امروزه قسمت فوقانی آن شامل یک کافه، رستوران و باشگاه شبانه است، که توسط آسانسور در ساختمان ۹ طبقه می‌توان به آن‌جا رسید که در آن می توان مناظر خیره کننده‌ای را پیدا کرد.

  1. موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

یکی از موزه‌های مهم در ترکیه موزه باستان شناسی استانبول است که در واقع شامل سه موزه است: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه تایلد کیوسک. این سه موزه با هم دارای بیش از ۱ میلیون اشیاء از تمدن سراسر جهان هستند. این موزه اولین موزه در ترکیه بود که در در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد که در زمین قصر توپکاپی واقع شده است. قدمت موزه تایلد کیوسک به ۱۴۷۲ می‌رسد. این موزه شامل هزاران آثار گرانبها، از جمله تابوت اسکندر کبیر است.

  1. کلیسای چورا

کلیسای چورا استانبول ترکیه

کلیسای چورا (Chora Church ) ممکن است کمی از لحاظ توریستی مورد لطف قرار نگیرد. اما بازدیدکنندگان از آن می گویند هنر زیبای بیزانس آن ارزش تلاش برای آمدن و دیدن دارد. موزاییک‌های با شکوه و نقاشی‌های دیواری زندگی عیسی و مادرش مریم را به تصویر می کشند. این کلیسا به عنوان کلیسای نجات دهنده مقدس در چورا شناخته شده و به عنوان یکی از زیبا ترین آثار باقی مانده از معماری بیزانس توصیف شده است. چوره در سال‌های اولیه آن یک صومعه بود. چند قرن بعد به یک مسجد تبدیل شد و ازسال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است.

  1. کلیسای آب انبار

کلیسای آب انبار استانبول ترکیه

کلیسای آب انبار (Basilica Cistern ) از قرن ششم زمانی که به سفارش امپراطور روم ژوستینین اول ساخته شد برای ساکنان استانبول آب فراهم آورده است. بازدیدکنندگان در مورد فن آوری معماری بسیار پیشرفته رومیان باستان درساخت این مکان شگفت‌زده خواهند شد. مخازن زیرزمینی فقط چند قدم از مسجد کبود دور هستند، این کلیسا در قرن سوم ساخته شده که به عنوان قصر غرق شده شناخته می‌شود. مخزن آن می‌تواند ۲.۸ میلیون فوت مکعب از آب را در خود نگه دارد. این مخزن یکی از لوکیشن‌های فیلم برداری فیلم از روسیه با عشق، فیلم هیجان انگیز جیمز باند در سال ۱۹۶۳ است.

  1. کاخ دلمه‌باغچه

کاخ دلمه‌باغچه استانبول ترکیه

مجلل، با شکوه و زیبا تنها برخی از صفات برای توصیف کاخ دلمه‌باغچه است که با کاخ ورسای مقایسه شده است. این کاخ در قرن ۱۹ و با استفاده از ۱۴ تن ورقه طلا ساخته شده است، این مسحور کننده ترین کاخ ترکیه است که معماری سنتی عثمانی را با سبک‌های اروپایی نئوکلاسیک، سبک باروک و روکوکو را درمی‌آمیزد . از سال‌ ۱۸۵۶ تا ۱۹۲۴ خانه‌ی شش سلطان بوده است. دارای بزرگترین چلچراغ کریستال غیرمتعارف در جهان که هدیه ای از طرف ملکه ویکتوریا است.

  1. مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه

بازدید کنندگان مسجد سلیمانیه می‌گویند زیبایی و آرامش مسجد به آنها حس الهام بخش معنوی می‌دهد. این مسجد در تپه سوم استانبول واقع شده و دستور ساخت مسجد در ۱۵۵۰ توسط سلطان سلیمان اول صادر شده است. این مسجد با شکوه ترکیبی از بهترین معماری اسلامی و بیزانسی است. این مسجد در طول سال‌ها به طور گسترده آسیب دیده است، از جمله در طول جنگ جهانی اول زمانی که جنگ شروع شد و باغ آن به عنوان یک انبار سلاح مورد استفاده قرار گرفت. این مسجد در اواسط قرن ۲۰ دوباره بازسازی شد. مسجد سلیمانیه توسط چهار مناره مشخص شده است که نشان دهنده آن است که توسط یک سلطان ساخته شده است.

  1. بازار بزرگ

بازار بزرگ ترکیه استانبول

مسافرانی که عاشق خرید هستند نباید بازدید از بازار بزرگ را از دست دهند. این بازار با وجود ۵۰۰۰ مغازه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که حدود یک چهارم میلیون بازدیدکننده در روز دارد. بازار اقلامی مانند جواهرات، فرش، ادویه جات، ترشی جات، عتیقه جات و سرامیک که با دست نقاشی شده را در خود جای داده است. تاریخ بازار به سال ۱۴۶۱ باز می‌گردد و امروزه دارای دو مسجد، چهار فواره و دو حمام بزرگ است. همچنین بازار جوهرات Cevahir Bedesten که در آن نادرترین و با ارزش ترین اقلام به طور سنتی یافت شده است. این‌جا جایی است که خریداران سکه‌های قدیمی، طلا و جواهر، سنگ‌های قیمتی، سلاح‌های منبت کاری شده و مبلمان عتیقه را پیدا خوهند کرد.

  1. سرای توپقاپی

سرای توپقاپی ترکیه استانبول

سرای توپقاپی (Topkapi Palace ) یکی از جاذبه های دیدنی در استانبول است که ترکیبی از تاریخ و مناظر خیره کننده است که غنی در تاریخ امپراتوری عثمانی است. سرای توپقاپی توسط پنج کیلومتر دیوار سنگی با ۲۷ برج احاطه شده است. تاریخ توپقاپی به قرن ۱۵ برمی گردد. این مکان بر روی تپه مشرف به دریای مرمره، بسفر و شاخ طلایی واقع شده است. در یک زمان محل اقامت سلطنتی رسمی سلاطین عثمانی و مقر دولت ترکیه بود، اما در حال حاضر به عنوان موزه در یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ در جهان در نظر گرفته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند یک نگاه اجمالی از محله‌های حرمسرا، مکان‌هایی در آن دولت کار می‌کرد، مجموعه‌ای از سلاح‌های قدیمی استفاده شده توسط سلاطین، آشپزخانه قصر با مجموعه ظروف بزرگ و خزانه داری با مجموعه خود از جواهرات و ساعت داشته باشند.

  1. مسجد آبی

مسجد آبی استانبول ترکیه

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده و امروزه نیز برای عبادت فعال باقی مانده است. این به این معنی است که بازدید کنندگان نیاز به زمان بندی وقت بازید خود دارند چرا که مسجد در طول روز پنج بار برای نماز به روی توریست‌ها بسته می‌شود. تمامی بازدید کنندگان باید کفش‌های خود را درآورند و زنان باید موهای خود را بپوشانند. شما با پرداخت مبلغ ناچیزی به بازدید مواردی شامل ۲۰۰۰۰ کاشی و سرامیک در طرح های مختلف گل لاله و ۲۰۰ پنجره شیشه‌ای رنگ آمیزی شده با طرح‌های پیچیده می‌پردازید. این مسجد توسط سلطان احمد ساخته شده است و نام خود را از کاشی‌های آبی در گنبد و سطح بالایی از فضای داخلی گرفته است.

  1. ایاصوفیه

ایاصوفیه استانبول ترکیه

ایاصوفیه خانه عبادتی است که به مذاهب مختلف در طول قرن‌ها به خوبی خدمت کرده است. این مکان به عنوان یک کلیسای یونانی ارتودوکس شرقی که خانه‌ی اسقف قسطنطنیه بود در ۵۳۷. ساخته شده بود آغاز به کار کرد. برای تقریبا شش دهه در قرن ۱۲ کلیسای کاتولیک بود. در سال ۱۴۵۳ به مسجد تبدیل شد و تا سال ۱۹۳۱ که تعطیل شد مسجد باقی ماند. به عنوان یک موزه در سال ۱۹۳۵ بازگشایی شد. زمانی بزرگترین کلیسای جامع در جهان بود و به عنوان الهام بخش برای دیگر مساجد از جمله مسجد کبود خدمت کرده است و مثال بزرگی از معماری بیزانس است. ایاصوفیه برای موزاییک کاری که صحنه‌های مختلف مذهبی را به تصویر می کشد بسیار معروف است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 8 اسفند 1397برچسب:گردشگری,ترکیه,مسافرت,تور,توریسم,کنسرت,استانبول,آلانیا,, :: 19:19 ::  نويسنده : یوناتان