وان
 
درباره وبلاگ


پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه
آخرین مطالب
پيوندها
  • بلکس آپ
  • برترین ها
  • بیتوته
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد
  • همسریابی
  • درگاه پرداخت

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه و آدرس persiangroup1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
مجله گردشگری پرشین
برگزارکننده جشن ها و گردهمایی های ایرانیان در ترکیه متخصص در برپایی دیسکوهای هفتگی در سراسر ترکیه تور کاپادوکیا ( اورگوپ ، گورمه ، بالن سواری ، سافاری) پکیج فول




وان، شهر تاریخی در شرق کشور ترکیه است. این شهر درای قدمت تاریخی بوده و برای کسانی که عاشق گربه هستند می تواند بهترین شهر باشد، زیرا این شهر محل زندگی گربه هایی سفید با یک چشم آبی و یک چشم زرد است. شهر وان از جمله شهرهای کورد نشین و تاریخی ترکیه هست که کتیبه ی خشایار شاه بزرگ در این شهر قرار دارد. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق شهر وان باید برویم. از همین رو  در راهنمای سفر به وان اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به وان در ترکیه همراه باشید. در ادامه در مطلب جاذبه گردشگری ترکیه در مورد آشنایی با وان ترکیهبیشتر صحبت خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی شهر وان

از لحاظ جغرافیایی شهر وان از شمال وغرب به دریاچه وان، از شرق به کوه های مرتفع سیاه کوه و ارک و از جنوب در نزدیکی کوه آرتوس قرار گرفته است. شهر وان بزرگترین شهر شرقی این کشور است. شهر وان از جمله شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است و دارای مساحت ۴۲۸ هزار ۵۱۱ کیلومتر مربع است. جمعیتی که در این شهر زندگی می کنند طبق آمار سرشماری در سال ۲۰۱۲، ۳۷۰۱۹۰ نفر بوده اند.

آب و هوای شهر وان

شهر وان از لحاظ آب و هوایی، قاره ای بوده و زمستان های بسیار سرد و پر برفی را دارا است. اما در تابستان هوای این شهر خشک و گرم می شود. در فصل بهار و پاییز عمده بارش های شهر وان رخ می دهد. کمترین دمای هوایی که تاکنون در این شهر ثبت شده است، ۴۶/۴ـ درجه‌ی سانتی‌گراد است که در نهم ژانویه‌ی سال ۱۹۹۰ به ثبت رسیده است. بهترین زمان سفر برای سفر به وان در ترکیه، اواخر فروردین تا مهر می باشد. همچنین علاوه بر هوای خوب می توانید در مراکز خرید این شهر از تخفیف های زمستانی و تابستانی هم استفاده کنید.

مردم این شهر در ترکیه بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند، به خصوص با توریست های ایرانی به زودی ارتباط برقرار می کنند. همچنین در فروشگاه های این شهر قیمت ها هم به لیر و هم به ریال ذکر شده است، و اکثراً قیمت اجناس را علاوه بر لیر ترکیه به ‏ریال هم به مشتری اعلام می کنند. لازم به ذکر است که زنان در این شهر به طور کامل حجابشان را رعایت می کنن، آنهایی هم که حجاب ندارند از لباس های کاملا پوشیده استفاده می نمایند.

هزینه اقامت

به این دلیل که شهر وان به مرز ایران نزدیک است، سعی کنید در زمان هایی که فصل به اصلاح های سیزن است از یک ماه قبل و یا این که از طریق آژانس های مسافرتی اقدام به رزرو هتل در این شهر بنمایید، زیرا ممکن است که هتل خالی برایتان وجود نداشته باشد. هزینه اقامت در هتل های شهر وان مقرون به صرفه بوده و از لحاظ کیفی بسیار مطلوب هستند. در ادامه راهنمای سفر به وان ما به توصیف چند هتل مناسب برای اقامت در شهر وان می پردازیم.

هتل های پیشنهادی در شهر وان ترکیه

هتلی ۵ ستاره در شهر وان ترکیه که علاوه بر نمای و دکوراسیونی که دارد، سرویس دهی مناسبی هم دارا می باشد. از همه مهمترین ویژگی های این هتل دسترسی راحت آن به نقاط اصلی شهر است.

هتل دابل تری بای هیلتون در شهر وان ترکیه، تنها چند قدم تا دریاچه وان فاصله دارد. از اتاقهای ‏بزرگ هتلمنظره زیبایی از دریاچه وان نمایان است و همه اتاقها به سیستم تهویه و اینترنت وای فای ، ‏تلویزیون ال سی دی مجهز هستند و با مبلمان شیک و مدرن دکور شده اند، تمامی اتاق ها دارای عایق ‏صوتی می باشند تا آرامش میهمانان در آن حفظ شود.

دیگر هتل خوب شهر وان، برای کسانی که می خواهند اقامتی به دور از دغدغه و شلوغی های شهر داشته باشند، هتل ریسکیت است. تمامی امکاناتی که برای اقامت راحت مورد نیاز است در این هتل نیز وجود دارد و همچنین رفتار پرسنل آن هم بسیار خوب و حرفه ای است.

در راهنمای سفر به وان ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، از همین رو به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب در این شهر باید ۱۳٫۵۰ لیر پرداخت نمایید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره را میل کنید، باید مبلغ ۳۷٫۵۰ لیر را هزینه نمایید. اگر هم بخواهید یک ساندویچ همبرگر میل کنید باید ۱۳ لیر بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۱ لیر می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۵ لیر پرداخت بنمایید.

دونر کباب: برای صرفه جویی در هزینه های خورد و خوراکتان از ساندویچ های ترک (دونر کباب) که به زبان ترکی به آنها دوروم گفته می شود میل کنید. قیمت آنها حدودا ۲ لیر بوده و به طور کامل شمار سیر می کند زیرا حجمش زیاد است.

کباب آدانا: نوعی کباب خوشمزه ترکی(مثل کباب کوبیده خودمان) که باب طبع ایرانیان است.کوفته: مواد تشکیل دهنده ی این غذا گوشت چرخ کرده، جعفری، فلفل و نمک می باشند. در رستوران های شهر وان این غذا طرفداران زیادی دارد.پیده و لاهماجون: این غذا از خمیر نازک درست می‌شود و روی آن را موادی هم‌چون گوشت خرد شده‌ی بسیار ریز، پنیر «کاشار» و سبزیجات پر می‌کنند.

اگر دلتان یک غذای خوشمزه ی ترکی می خواهد بهترین رستورانی که می توانید آن را تهیه کنید. رستوران خلیل ابراهیم سوفراسی است. قیمت های بسیار مناسبی هم این رستوران دارا می باشد.

دیگر رستورانی می توانید انواع غذاهای محلی و ترکی را میل کنید رستوران کروانسارای است. این رستوران البته غذاهای اروپایی را هم سرو م یکند اما خوب غذاهای محلی و ترکی آن طعم منحصر به فرد و فوق العاده ای دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 8 اسفند 1397برچسب:گردشگری,ترکیه,مسافرت,تور,توریسم,کنسرت,استانبول,آلانیا,, :: 17:13 ::  نويسنده : یوناتان