۸ شهر زیبای ترکیه، شهر های ترکیه، زیباترین شهرهای ترکیه
 
درباره وبلاگ


پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه
آخرین مطالب
پيوندها
  • بلکس آپ
  • برترین ها
  • بیتوته
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پرشین گروپ ، برگزار کننده تورهای تفریحی و گردشگری در ترکیه و آدرس persiangroup1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
مجله گردشگری پرشین
برگزارکننده جشن ها و گردهمایی های ایرانیان در ترکیه متخصص در برپایی دیسکوهای هفتگی در سراسر ترکیه تور کاپادوکیا ( اورگوپ ، گورمه ، بالن سواری ، سافاری) پکیج فول




زیباترین شهرهای ترکیه آشنا کنیم تا زمان محدود سفر خود با تور ترکیه  را در بهترین شهر ها سپری کنید و بعد از سفر افسوس چیزی را نخورید.

اما آیا تا به حال از خود دلیل شهرت و محبوبیت ترکیه را در میان توریستان و گردشگران پرسیده اید! 

بله درست فکر می کنید، دیدنی های حیرت انگیزی که شهرهای زیبای این سرزمین در دل خود جای داده، دلیل اصلی آوازه این کشور است. اما به کدام شهر از ترکیه قصد سفر دارید ؟ بی اغراق نمی توان گفت یک شهر برای مثال استانبول از آنتالیا زیباتر است، و یا نمی توان سفر با تور استانبول را با سفر با تور آنتالیا مقایسه کرد. اما در عوض می توان سفر به این شهر ها را شخصیتی کرد و هر فرد با توجه به شخصیت خود به شهر مورد علاقه خود در ترکیه سفر کند. اگر در انتهای این مقاله در انتخاب شهر مورد علاقتان دو دل و مردد بودید به صفحه "کدام شهر ترکیه برای من بهتر است ؟ " مراجعه کنید.

۱. آماسیا شهر زیبای ترکیه

آماسیا شهری کوچک در شمال ترکیه است که در دره‌ای باریک بر روی سواحل رودخانه یسیلمارک، پشت به کوه‌های سنگی قرار گرفته است. گفته می‌شود آماسیا زادگاه افسانه‌های ترکی مانند فرهاد و شیرین است. بنابر افسانه‌ها فرهاد عاشق شیرین شاهزاده زیبای می‌شود و تونلی را در زیر کوه‌ها حفر می‌کند تا آب را وارد کاخ پدر شیرین کند و نظر او را به خود جلب نماید. حتی امروزه هم منظره شهر یادآور یک داستان عاشقانه است. در بالای شهر چند مقبره در دل سنگ‌ها ساخته شده و خود شهر با خانه‌های زیبایی به سبک معماری عثمانی و پول‌های قدیمی دل فریبی می‌کند.

شهرهای-زیبای-ترکیه-2

۲. بوزکادا شهر رویایی ترکیه

نگینی کوچک از جزیره‌ای در دریای اژه شهر بوزکادا است، محلی برای دور شدن از جلوه‌های زندگی مدرن و تماشای ساختمان‌ها و معماری‌های باستانی. این شهر با داشتن قصری بسیار زیبا که قدمت آن به قرن ۱۵ باز می‌گردد، شناخته می‌شود. این قصر بر روی خرابه‌های قصرهای قبلی ساخته شده و با شکوه و ابهتی که دارد در این شهر ساحلی آسمان را به خود اختصاص داده است. جزیره زیبایی‌های طبیعی زیادی دارد مانند سواحل ماسه‌های نرم و تپه‌های پیچیده در هم در بالای دریای کاملاً آبی. با داشتن خیابان‌های افسونگر و کافه‌های سنتی در کنار ساحل، بوزکادا جزیره‌ای مدیترانه‌ای با جلوه‌های فوق العاده زیبا محسوب می‌شود.

شهرهای-زیبای-ترکیه-3

۳. گوریم شهر کوهستانی ترکیه 

شهر گورمیم در منطقه کپادوسیه قرار گرفته، منطقه‌ای که به دلیل شکل عجیب صخره‌هایش شناخته می‌شود، صدها صخره شگفت انگیز از دل زمین بیرون زده و با روستاها و خانه از هم جدا شده‌اند. چیزی که تشکیل این صخره‌ها را جذاب کرده کاربردهایی است محلی‌ها از آنها در طی قرنهای مختلف داشته‌اند. کلیساهایی با دکوراسیون زیبا، خانه‌ها و شهرهای زیرزمینی این منطقه را پر کرده وخانه های گوریم از جمله بزرگترین سازه‌ها در مجموعه کلیساها و صومعه‌هایی است که موزه در هوای باز گوریم نامیده می‌شود. گوریم را به دلیل بالن‌هایش هم می‌شناسند، صدها بالن در آسمان پرواز می‌کند و گردشگران را سوار بر خود کرده تا از مناظر اطراف دیدن کنند.

شهرهای-زیبای-ترکیه-4

۴. استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه : شهری برای عاشقان خرید

بزرگ‌ترین و مشهورترین شهر ترکیه استانبول است که در آن زیباترین ساختمان‌ها و مناظر ترکیه واقع شده‌اند. این شهر در تنگه میان دریای مرمر و دریای سیاه قرار گرفته و تناقضی زیبا از آب‌های آبی آرام و شهری بزرگ و پرتکاپو ایجاد کرده است. استانبول جایی است که در آن شرق و غرب را با هم می‌بیند و این نقطه تلاقی هم نظر جغرافیایی و هم فرهنگی ست به نحوی که شما می‌توانید در این شهر انواع کلیساها، مساجد و کاخ‌های زیبایی را ببینید که هر کدام تاریخچه جذاب خود را دارند. هنر و معماری شهر فوق العاده است و هم این ها باعث شده تا استانبول بهترین مکان برای تجربه کردن آثار بیزانس و عثمانی در کنار هم باشد.

کوش آداسی بهتره یا استانبول ؟ مقایسه شهر کوش آداسی و استانبول

مقایسه دو شهر آنتالیا و کوش آداسی، به آنتالیا سفر کنم یا کوش آداسی ؟

شهرهای-زیبای-ترکیه-5

۵. ماردین شهر تماشایی و تاریخی ترکیه

ماردین در جنوب شرقی آناتولی قرار گرفته و یکی از شهرهای تماشایی در ترکیه است. تمام شهر به عنوان مکانی قدیمی توسط یونسکو ثبت شده و به دلیل داشتن ساختمان‌های قدیمی در کنار تپه‌هایش شناخته می‌شود. در بالای تپه قلعه‌ای بلند قرار دارد: یک دژ قدیمی که در عملیات نظامی استفاده شده است و جدا از اینکه در دسترس گردشگران نیست، عنوز هم به شهر جلوه‌ای خاص می‌بخشد. این شهر مرکز انواع مساجد وکلیساهاست. در میان آنها Great Mosque قرار گرفته که در قرن ۱۲ ساخته شده و مناره‌های آن را می‌توان از خیابان‌های پیچ در پیچ شهر مشاهده کرد. صومعه Deyruz- Zfaran هم در این شهر واقع شده که یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های جهان است.

شهرهای-زیبای-ترکیه-6

۶. سانلیورفا ترکیه شهری با تاریخ کهن 

در دوران بین النهرین شهر سانلیورفا به نام شهر ادسا شناخته می‌شد و در مسیر تجاری میان اروپا، آسیا و آفریقا قرار گرفته است. این شهر در تاریخ ترکیه شاهد تحولات تاریخی متعددی مانند تاخت و تاز مصری‌ها، یونانی‌ها، رمی‌ها و اسکندر کبیر بوده است. سانلیورفا را زادگاه ابراهیم پیامبر می‌دانند کسی که بنابر سنت یهود و اسلام توسط نمرود در آتش سوزانده شد و به اذن خداوند آتش را به آب تبدیل کرد. جایی که این حادثه رخ داده گفته می‌شود که حالا حیاط مسجد حلیل الرحمان است، استخری آرام که با دیوارهای منبت کاری شده و مناره‌های مسجد احاطه شده است. با سفر با یکی از تورهای ارزان قیمت ترکیهاز سانلیورفا دیدن کنید و در دل اسرار و رازهای ترکیه گم شوید.

۷. ساید ترکیه شهری با زیبایی های طبیعی

به دلیل تخریب‌های رمی‌ها و یونانی‌ها از شهر ساید چیز زیادی باقی نمانده و تنها نمادی از وحشی گری تاریخ محسوب می‌شود. آمفی تئاتر رمی هنوز در سمت راست مرکز شهر قرار گرفته و با خانه‌های مدرن، بارها و جلوه‌های زندگی شهری در تناقض است. نزدیک به سواحل دریا خرابه‌های برج آپولو را می‌توان دید که در هنگام غروب آفتاب به رنگ قرمز آتشین درمی آیند. ساید به دلیل زیبایی‌های طبیعی‌اش شناخته شده است و بر روی یک شبه جزیره باریک که تنها یک کیلومتر عرض دارد قرار گرفته و از هر دو طرف به آب‌های شفاف مدیترانه ختم می‌شود.

شهرهای-زیبای-ترکیه-7

۸. اوزونگول ترکیه سفری به شهری مدیترانه ای 

روستای کوچک اوزونگول در لبه دریاچه‌ای به همین نام قرار گرفته است، در مجاورت دره‌ای سبز نزدیک به شهر ترابزون است. منظره این روستا مبهوت کننده بوده و بسیار به دور از تصویر ترکیه به عنوان یک کشور ساحلی مدیترانه‌ای است. تناقض مناظر تقریباً سوئیسی خارق العاده این منطقه با خانه‌های ترکیه‌ای قدیمی و مناره‌های زیبای مساجد آن باعث شده که اوزونگول مکانی زیبا برای بازدید باشد. روستا و دره ارزش دیدن در ابتدای صبح وقتی که مه در تمامی فضا حکمفرما شده و مناظر فراموش نکردنی را می‌سازد، دارد.

شهر های ترکیه هماننده شهر های دیگر کشور های توریستی دنیا نظیر تایلند، گرجستان و غیره .. هرکدام دارای جاذبه های دیدنی و ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می سازد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 8 اسفند 1397برچسب:گردشگری,ترکیه,مسافرت,تور,توریسم,کنسرت,استانبول,آلانیا,, :: 14:1 ::  نويسنده : یوناتان